Fitness a bar Stodola Drnovice

 Telefon: 731 825 854

Finská sauna

říjen 7, 2015 2067 Hits

Sauna je všeobecně známá pro své blahodárné účinky na zdraví člověka. Především má výborný preventivní účinek na utužování zdraví. Při pravidelném saunování několikanásobně zvýšíme odolnost organismu proti nachlazení, kašli a rýmě. Návštěvou sauny posilujeme imunitní systém, tedy obranné schopnosti lidského organismu, čímž snižujeme výskyt různých onemocnění.

Při saunování dochází ke zvýšení výkonu srdce a povzbuzení celého krevního systému. Tím se lépe prokrvují vnitřní orgány, svaly, končetiny i kůže. Prokrvení má účinky na regeneraci celého organismu, jelikož podporuje tvorbu nových buněk. Pravidelné návštěvy sauny jsou vhodné i pro lidi, které trápí studené ruce a nohy.

Sauna má také pozitivní vliv na lidskou psychiku. Člověk se v sauně uvolní, a zbaví se tak stresu, deprese, nervozity či migrény.Je nesmírně prospěšná jako prevence proti alergiím a využívá se jako prostředek k postupnému otužování i ke zvyšování kondice. Sauna má nespočet dalších kladných vlivů. Příznivě působí i na hormonální funkce organismu, dále pak pomáhá tělu dosáhnout acidobazické rovnováhy, tj. ke správnému poměru kyselin a zásad v tělních tekutinách. Saunování napomáhá ke zbavení se nespavosti, nechutenství, nervozity a tísnivých pocitů. Vede k pocitům dobré nálady a osvěžení.

Saunování je kultura a krásně prohřeje podzimní a zimní měsíce roka.

Přijďte k nám do sauny, budeme se na Vás těšit.

Najdete u nás venkovní bazének s posezením, Kneippův chodník, lze objednat masérské služby – kapacita sauny 8 lidí – saunu lze rezervovat pro uzavřené skupiny. Na přání rozehřejeme saunu kdykoliv v průběhu dne.

 

NAŠE SAUNA

  1. Kapacita naší sauny je 8 osob dospělých osob nebo 4 dospělé osoby a 6 dětí do věku 10 let.
  2. Saunování je rozděleno do 80-minutových bloků, bloky jsou rozlišované na rodinné, dámské, pánské a smíšené.
  3. Do sauny se chodí bez plavek s prostěradlem nebo ručníkem, které si můžete přinést své vlastní nebo si u nás za poplatek vypůjčit.
  4. Při pozdním odhlášení nebo nevyužití objednané služby budete prvně upozorněn personálem na Vaše opomenutí službu odhlásit, v druhém kole již upozorněn na neseriózní přístup, kdy blokujete místa dalším klientům, nebo dokonce způsobujete finanční škodu provozovateli a do třetice již zaplatíte storno poplatek v plné výši vstupu.

Pravidelné saunování:

·       zvyšuje imunitu

·       působí jako prevence nachlazení a infekcí horních cest dýchacích

·       povzbuzuje a vylaďuje hormonální systém

·       snižuje nervové napětí a uvolňuje stres

·       prohřívá svaly, klouby, snižuje jejich bolestivost a únavu 

Doporučená saunovací kúra:

·       1 x týdně

·       3 x prohřátí v sauně (maxinálně 15minut) s ochlazením studenou sprchou a odpočinkem na chladnějším vzduchu

 

Kombinace s Aromaterapií = Aroma sauna:

Aromatickými esencemi jsou polévány rzžhavené lávové kameny a vonné výpary poté prostoupí celou saunu a příznivě působí na dýchací soustavu i psychiku 

Eukaliptus - očistí a povzbudí Vaše tělo, pročistí dýchací cesty, zmírňuje duševní únavu a bolesti pohybového aparátu

Pomeranč - harmonizuje, dodává energii mysli i tělu, zlepšuje náladu

 

Kdy do sauny nechodit

Když na sobě pozorujete neklamné známky onemocnění, jako například ucpaný nos, bolest v krku nebo kloubech, je sauna to nejhorší, co můžete udělat. Pocením v sauně a střídáním teplot se váš stav výrazně zhorší a nemoc se rychleji rozvine. Nechoďte do sauny, máte-li anginu pectoris, sužuje vás kornatění tepen, máte vysoký nebo nízký tlak, epilepsii, cukrovku a kožní obtíže (kromě akné). Po odeznění nemoci, sauna zase pomůže vypudit z těla poslední zbytky virů. 

 

Postup a pravidla saunování s dětmi

Saunování dětí má stejné fáze jako u dospělých. Dítě se svlékne donaha, neboť jen tak dosáhneme dokonalé očisty těla, osprchuje vlažnou vodou, důkladně omyje mýdlem, znovu osprchuje a utře se do ručníku, případně nechá tělo neosušené, neboť kapky vody za chůze odpadnou z povrchu kůže a pod ložní osuškou vstoupí do saunové kabiny. Na celý průběh saunování dohlíží dospělá osoba, která dbá na udržení pořádku a bezpečnost dětí. Pro vyhřívání vybereme teplotu na rozhraní pásem horkého a hypertermického vzduchu, které se nachází  ve výši 2. stupně pryčny, tj. kolem 90 cm nad podlahou (při teplotě 86 °C v úrovni hlavy dospělé osoby). Na vrcholu prohřívání obvykle 5 min., max. po 6–8 min. si mohou děti masírovat pokožku prsty, kartáčkem či masážní žíňkou. Začnou na dolních končetinách a pokračují směrem nahoru. Po prohřátí si děti spláchnou pot z povrchu těla a následuje krátká koupel v bazénku či pobyt na čerstvém vzduchu doplněný respirační gymnastikou. Prohřátí a ochlazení je vhodné s dětmi opakovat dvakrát, nejvýše třikrát. Celková doba saunování nemá přesahovat u dětí 30 až 60 minut a řídí se předcházející vloženou a následnou tělesnou aktivitou. Po posledním ochlazení se děti krátce osprchují vlažnou vodou, důkladně si osuší povrch těla a obléknou se.

Napsal Super User
Share it!

Kontakt

Fit studio Stodola
Drnovice 789
683 04 Drnovice u Vyškova
Mobil: 731 825 854
Email: info@stodoladrnovice.cz

Galerie

facebook_page_plugin